‘Diversiteit’ lijkt wel hét modewoord vandaag in marketing en reclamecampagnes. In deze sessie helpt Dalilla Hermans door oefeningen en uitwisseling en aan de hand van relevant beeldmateriaal een aantal vraagstukken ontwarren. Diversiteit in de media: wat heeft al gewerkt en wat werkt niet? Welke good practices kan je overnemen? Hoe zorg je ervoor dat er ook achter de schermen diversiteit komt en hoe ga je daar dan mee om? Wat ligt aan de oorzaak van het fameuze argument ‘we vinden ze niet’ en hoe kunnen we die oorzaken wegwerken?

Over de spreker: Dalilla heeft er haar missie van gemaakt om racisme en discriminatie bespreekbaar te maken en aan te pakken. Haar discours is er een dat polarisatie overstijgt en terug op zoek gaat naar dialoog tussen mensen, ongeacht hun origine, om ze zo dichter bij elkaar te brengen. Ze schreef al verschillende stukken over dit thema voor Charlie Magazine, maakte de interviewreeks ‘The Race Files’ en schreef het boek ‘Brief aan Cooper en de wereld’ over haar ervaringen met racisme, waarmee ze lezingen en vormingen geeft in heel Vlaanderen en Nederland.