Slechts 24% van de mensen die we zien in de media zijn vrouwen. Daar komt nog eens bij dat de vrouwen die we wél zien vaak erg een-dimensionaal zijn weergegeven. In deze sessie gaan we dieper in op deze representatiekloof; de oorzaken, de gevolgen, maar ook de oplossingen. Hoe willen vrouwen vandaag wél aangesproken en gerepresenteerd worden? Wat kunnen we leren uit fouten die bedrijven in het verleden maakte? Wat zijn succescases? En welke evoluties zien we qua representatie van vrouwen in 2018?

Over de spreker: Jozefien Daelemans richtte Charlie Magazine op omdat ze zichzelf amper herkende in de beelden die ze in de media zag. Ze meent dat hoe we vrouwen (en mannen) in beeld brengen ontzettend veel impact heeft op hoe we naar onszelf kijken. You can’t be what you can’t see. Het is haar missie om met realistische rolmodellen en een hedendaagse beeldvorming ons zelfbeeld ten goede te veranderen en om meer gendergelijkheid te creëren.